سیاستمداران بازی‌های ویدئویی را مقصر اصلی حوادث تیراندازی اخیر خطاب کردند

بازی‌های ویدئویی

پس از گذشت یک روز از تیراندازی ال پاسو، حادثه دیگری در دیتون اوهایو رخ داد تا بار دیگر قانون‌گذاران به صحنه بیایند و بازی‌های ویدئویی را مقصر اصلی بدانند.

تقریباً ۱۵ ساعت بعد از حادثه اول در مرکز خرید تجاری والمارت ال پاسو که منجر به کشتن شدن ۲۰ نفر شد، فرماندار دن پاتریک مهمان برنامه Fox & Friends فاکس نیوز شد و از تصمیماتی که دولت باید در رابطه با صنعت بازی‌های ویدئویی بگیرد، گفت.

تا چه زمان می‌خواهیم اجازه دهیم و تصمیم‌گیری‌های فدرال را نادیده بگیریم تا شاید کاری در زمینه بازی‌های ویدئویی انجام بگیرد.

این سیاستمدار در ادامه گفته‌های خود را به بیانیه‌ ویدئویی ارجاع داد که دقایقی پیش از تیراندازی بر اینترنت قرار گرفت و گفته شده در آن تیرانداز مذکور از ایدئولوژی‌های ضد مهاجرتی حال حاضر کشور امریکا اظهار نارضایتی کرد و به سری Call of Duty اشاره کرده بود. بیانیه‌ای که هنوز مقام‌های دولتی ذی ربط صحت و سقم آن را تایید نکرده‌اند که توسط شخص تیرانداز حادثه ال پاسو ارسال شده بود یا خیر. پاتریک ادامه داد:

در بیانیه‌ای که اعتقاد داریم توسط مجرم منتشر شده، او در رابطه با فانتزی سرباز فوق‌بشری شدن همچون Call of Duty صحبت می‌کند. همیشه اسلحه در دسترس داشتیم، همیشه افراد شرور و بدذات داشتیم. اما چه چیزی تغییر پیدا کرده که شاهد افزایش چنین حوادثی باشیم؟

این فرماندار تنها سیاستمدار راست‌گرایی نبود که از زمان بروز حوادث در تلویزیون ظاهر شده و صحبت کرده است. رهبر حزب‌های اقلیت کاخ سفید، کوین مک‌کارتی نیز در فاکس نیوز حاضر شد تا از خشونت ذاتی بازی‌های ویدئویی بگوید.

ایده اصلی چنین بازی‌های ویدئویی، محروم کردن اشخاص از خصاصت انسانی است تا بازی تیراندازی و آسیب رساندن به دیگر اشخاص را به راه بیاندازند. وقتی به تصاویر حادثه تیراندازی ال پاسو نگاه می‌کنید، می‌توانید ردپاهایی از بازی‌های ویدئویی و دیگران را در آن مشاهده کنید.

اشکالات و ایرادات بی‌موردی که از صنعت بازی‌های ویدئویی گرفته می‌شود

بر خلاف ادعاهای مک‌کارتی، محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان اوایل سال میلادی جاری مقاله‌ای در همین رابطه منتشر کردند که تحقیقات آن‌ها نشان می‌داد خشونت بازی‌های ویدئویی تاثیری بر رفتار پرخاشگرایانه‌ی نوجوانان ندارد. مدیر تیم تحقیق، اندرو پریزبیلسکی در آن زمان گفت:

آن ایده که خشونت در بازی‌های ویدئویی منجر به پرخاشگری در دنیای واقعی می‌شود، ایده محبوبی است که در مرور زمان به خوبی آزمایش نشده است. بر خلاف علاقه والدین و سیاستمداران بر درست بودن آن، تحقیق ما نشان داده که دلیلی برای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نوشته سیاستمداران بازی‌های ویدئویی را مقصر اصلی حوادث تیراندازی اخیر خطاب کردند اولین بار در گیم شات پدیدار شد.