نسخه جدیدی از سری Metro مراحل اولیه توسعه را طی می‎کند

سری Metro

کمپانی THQ Nordic بعد از خبر در درست ساخت بودن نسخه جدیدی از سری Saits Row  اعلام کرد که عنوان جدیدی از سری Metro نیز در حال توسعه است.

کمپانی THQ Nordic پس از خرید کمپانی Koch Media که به نوعی کمپانی مادر Deep Silver بود مالکیت فرانچایزهای خوبی مثل Saints Row ،Homefront و Metro را به دست آورد. اگر یادتان باشد این کمپانی در ماه مه اعلام کرد که استودیو ۴A در حال کار بر روی یک بازی AAA محرمانه است. در آن زمان بسیاری حدس زدند که این بازی نسخه جدیدی از سری محبوب Metro است و حال این موضوع تایید شده ولی خبر بد این است که اطلاعات ما از این حد فراتر نمی‎روند. به عنوان مثال ما نمی‎دانیم که این بازی در چه مرحله‎ای از توسعه قرار دارد، البته به احتمال زیاد این بازی در حال طی کردن مراحل اولیه توسعه است زیرا از زمان انتشار نسخه قبلی این سری یعنی بازی Metro Exodus کمتر از یک سال می‎گذرد. با این اوصاف این بازی اگر منتشر شود بدون شک برای نسل بعدی کنسول‎ها یعنی ایکس باکس اسکارلت و پلی‎استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

برای آن‎ها که نمی‎دانند باید بگویم که مترو فرانچایزی است که علاوه بر بازی‎های ویدیویی دارای کتاب‎های پرفروشی هم هست. رمان Metro 2033 که توسط «دیمیتری گلوخوفسکی» (Dmitry Glukhovsky) نوشته شده است در سال ۲۰۰۵ منتشر و در روسیه بسیار محبوب شد سپس اروپای شرقی را مانند طاعون سیاه در نوردید. بعد از آن اتفاق استودیوی اکراینی ۴A شروع به ساخت بازی‎ ویدویی از این فرانچایز کرد. اولین نسخه از این سری با نام Metro 2033 در سال ۲۰۱۰ منتشر و با نظر مثبت منتقدان و طرفداران این سری رو به رو شد.

سپس در سال ۲۰۱۳ نسخه بعدی این سری با نام Metro: Last Light منتشر شد و به عقیده عده زیادی این بازی در جهت عوام پسندانه‎تر بودن حرکت کرد. نسخه سوم این سری که Metro Exodus نام دارد امسال منتشر شد، و بدون شک می‎توان گفت سازندگان این بازی با ذهنیت جامعه بازی‎بازان آشنایی خوبی داشته‎اند. این سری هیچوقت به یکی از سری‎های اصلی و بسیار قوی صنعت بازی بدل نخواهد شد ولی توانسته است با سبک خشن و متفاوت خود طرفدارانی برای خود جمع کند؛ البته این نکته را در هم در نظر بگیرید که استودیو ۴A هر بار بهتر از قبل ظاهر شده است.

هر کسی که نسخه‎های قبلی سری Metro را بازی کرده باشد از تجربه بازی Metro Exodus نیز لذت خواهد برد ولی باید بدانید که این بازی برای طرفداران این سبک کمی خسته کننده خواهد بود. با این حال این بازی نمونه‎ای از یک بازی خوش ساخت در سبک بقا است؛ به علاوه شما می‎توانید بارها از تجربه تمام کردن این بازی لذت ببرید که آن هم ناشی از تصمیمات اخلاقی و همچنین انتخاب‎های مربوط به سبک بازی است که در این عنوان گنجانده شده است. به طور خلاصه باید بگوییم که این بازی برای رقابت با بازی‎های در  سبک خود و همچنین در ماه‎هایی که بازی‎های زیادی منتشر می‎شوند با مشکلی رو به رو نخواهد شد.

نظر شما درباره نسخه جدید سری Metro چیست؟ آیا از تجربه‎ای که بازی Metro Exodus ارائه می‎کرد راضی بودید؟

نوشته نسخه جدیدی از سری Metro مراحل اولیه توسعه را طی می‎کند اولین بار در گیم شات پدیدار شد.