امریکا اجرا شدن قانون جدید تعرفه‌های وارداتی از چین را تا ماه دسامبر به تعویق انداخت

تعرفه‌های وارداتی

در بیانیه‌ای اعلام شد قانون جدید تعرفه‌های وارداتی از سمت کشور چین که دولت امریکا از دو ماه پیش وضع کرده بود، تا ماه دسامبر به تعویق افتاد.

جنگ تجارت میان دو کشور چین و امریکا که مدتی پیش بالا گرفت و باعث شد کابینه دونالد ترامپ دستور وضع قانون جدیدی نسبت به تعرفه‌های بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار اقلام ساخت چین را بگیرد، تاثیر مهمی برای صنعت بازی‌های ویدئویی گذاشته بود. به طوری که سونی چندی پیش هشدار داد اگر قانون جدید به تصویب برسد، چاره‌ای جز جبران هزینه‌های خود با افزایش قیمت کنسول در کشور امریکا را نخواهند داشت چرا که ساخت کنسول نسل آینده آن‌ها در چین انجام می‌گیرد.

امروز در خبری که توسط نماینده تجارت کاخ سفید اعلام شد، اجرای قانون جدید تعرفه‌های وارداتی تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ماه) به تعویق افتاده است. در حالی که پیش از این قرار بود این قانون در روز اول سپتامبر به طور کامل به مرحله اجرا برسد. به علاوه در بیانیه اعلام کردند که برخی از اقلام به دلیل “سلامت، امنیت و تامین ایمنی جامعه و همچنین وجود فاکتورهای دیگر” از لیست به طور کلی برداشته خواهند شد. اینکه چه اقلامی بوده‌اند، مشخص نیست.

سونی هشدار داد که تعرفه‌های گمرک بر افزایش قیمت کنسول‌ها اثر خواهد گذاشت

وضع قانون جدید در دو ماه گذشته با بازخوردهای زیادی مواجه شد که بیانیه مشترک سه غول عظیم صنعت بازی، سونی، مایکروسافت و نینتندو یکی از مهم‌ترین آن‌ها بود. سه شرکت در نامه‌ای مشترک اعلام کردند اعمال چنین تعرفه نابهنجاری در برابر چین قطعاً تاثیر شگرفی بر صنعت بازی خواهد گذاشت و علاوه بر زیان‌های مالی فراوانی، اکوسیستم بازی‌های ویدئویی را نیز برای همیشه تغییر خواهد داد.

هرچند به تعویق افتادن این قانون تا دسامبر، خرید شب کریسمس را برای خانواده‌های امریکایی آسان‌تر خواهد کرد اما نسل بعدی کنسول‌ها به طور حتم همچنان درگیرش خواهند شد. البته اگر تا آن زمان دولت امریکا همچنان به تصمیم خود پافشاری کند.

نوشته امریکا اجرا شدن قانون جدید تعرفه‌های وارداتی از چین را تا ماه دسامبر به تعویق انداخت اولین بار در گیم شات پدیدار شد.