مایکروسافت خواهان ساخت بازی‌های زیبا و کوچک توسط استودیو Ninja Theory است

استودیو Ninja Theory

مایکروسافت مدتی است که تمرکز خود را بر ساخت عناوین انحصاری با کیفیت گذاشته و به همین منظور تیم‌های موفقی همچون استودیو Ninja Theory را خریداری کرده است.

از پانزده استودیویی که در این مدت خریداری شده و تحت نظر مایکروسافت در آمدند، یکی از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها را می‌توان استودیو نینجا تئوری نامید. استودیویی که همواره به عنوان سازنده پروژه‌های متمرکز و جمع و جور با بودجه‌های ساخت پایین شناخته می‌شود و کمتر سمت تجربه‌های AAA عظیم رفته است.

اما اکنون که آ‌ن‌ها عضوی از مجموعه استودیوهای انحصاری مایکروسافت شده‌اند و به منابع بیشتری برای ساخت پروژه‌های بزرگ‌تری نیز نسبت به گذشته دسترسی دارند، آیا فلسفه کاری و نحوه پیش‌برد پروژه‌های آینده استودیو تغییر خواهد کرد؟

بازی جدید استودیو Ninja Theory پیش از شروع مراسم E3 لو رفت

مت بوتی رئیس بخش استودیوهای بازی ایکس‌باکس در مایکروسافت، در گفتگوی جدید خود در برنامه Game Informer به سوال بالا پاسخ داده است. به گفته او قصد اصلی مایکروسافت برای خریداری استودیو این بوده که اجازه دهد روند ساخت بازی‌های کیفیت بالا در مقایس کوچک همچون Hellblade که پیش از این نیز نینجا تئوری مشغول آن بوده، ادامه پیدا کند و نمی‌خواهد آن‌ها را مجبور به ساخت بازی AAA صد ساعته بکند.

به نظرم بازی Hellblade مثال بسیار خوبی برای رساندن منظور من است. نمونه‌ای فوق‌العاده از اثری است که نشان دهد چرا ما بدنبال استودیو Ninja Theory بوده‌ایم و آن را خریداری کرده‌ایم. آن‌ها قرار نیست بازی‌های AAA صد ساعته خلق کنند. بلکه بازی‌های بسیار خوش‌دست و زیبایی را خواهند ساخت که ارزش‌های همان بازی AAA را خواهد داشت.

به طور مثال قبل از آنکه استودیو به مالکیت مایکروسافت در بیاید، پروسه ساخت بازی جدید آن‌ها Bleeding Edge که در E3 معرفی شد، آغاز شده بود و همانطور نیز ادامه پیدا کرد چرا که از ابتدا قصدمان بود که استودیو آثار مدنظر خودشان را تولید کنند و به کار خود ادامه دهند.

نوشته مایکروسافت خواهان ساخت بازی‌های زیبا و کوچک توسط استودیو Ninja Theory است اولین بار در گیم شات پدیدار شد.